Ahold Delhaize is een van de grootste food retail groepen ter wereld. Wij zijn een leider op het gebied van supermarkten en e-Commerce en een bedrijf dat voorop loopt op het gebied van duurzaamheid in de retail. Samen met onze sterke lokale merken bedienen we wekelijks ruim 54 miljoen klanten in Europa, Indonesië en Verenigde Staten.
Vanuit ons hoofdkantoor in Zaandam streven we ernaar om het leven van onze klanten elke dag een stukje beter en makkelijker te maken. De grootste en bekendste merken van Ahold Delhaize in Nederland zijn Albert Heijn, Etos, Gall & Gall en Bol.
De case gaat in op de onlangs gelanceerde Terra lijn binnen Albert Heijn en hoe dit bijdraagt aan de eiwittransitie. De doelstelling is om in 2030 60% van de verkochte kilo’s uit plantaardige eiwitten te laten bestaan. We zitten nu op zo’n 44%. De eiwittransitie draagt bij aan betere gezondheid van de mens, een kleinere CO2 voetafdruk en is dus beter voor de wereld.
De vraag die centraal staat in de business case is: ‘Bedenk een initiatief hoe Albert Heijn verder kan verduurzamen en kan je hier een businessmodel van maken?’. Het thema duurzaamheid staat dan ook centraal in deze case. Na de case workshop is er de mogelijkheid om gratis te kunnen lunchen op locatie samen met de werknemers van Ahold Delhaize.